وامتک

افتتاح حساب بانک رسالت

وبلاگ

۱ تیر ۱۴۰۳ 275 بازدید
وامتک
افتتاح حساب بانک رسالت

افتتاح حساب بانک رسالت

باسلام خدمت دوستان و همراهان همیشگی وامتک. امروز با آموزش نحوه افتتاح حساب بانک رسالت در خدمت شما هستیم. ورود سیستم‌های الکترونیک سبب شده است تا بسیاری از کارها بدون نیاز به حضور فرد در محل انجام شود. به همین سبب بانک قرض‌الحسنه رسالت با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای مشتریان خود، امکان افتتاح حساب در بانک رسالت را به صورت اینترنتی ممکن کرده است.

در سالیان اخیر با ورود ویروس کرونا و قرنطینه شدن اماکن عمومی، یکی از دغدغه‌های عموم افراد انجام امور بانکی و بالاخص افتتاح حساب محسوب میشد. البته افتتاح حساب بانک رسالت به صورت غیرحضوری و اینترنتی قبل از شیوع ویروس کرونا عملی شده بود و اصلا چشم انداز غیرحضوری شدن افتتاح حساب در این بانک برای سال 1400 بود.

ولی ارائه این خدمات، چندی قبل از سال 1400 عملی شده است. در ادامه با وامتک همراه باشید تا نحوه افتتاح بانک رسالت را مرحله به مرحله شرح داده و به تمامی موضوعات مرتبط با افتتاح حساب در این بانک بپردازیم.

جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی در زمینه دریافت وام و افتتاح حساب بانک رسالت می‌توانید با مشاوران ما در وامتک تماس حاصل فرمایید.

افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی

افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی

سامانه اینترنتی افتتاح حساب بانک رسالت از طریق صفحه رسمی بانک قرض‌الحسنه رسالت انجام می‌گیرد. عضویت و افتتاح حساب در بانک رسالت به صورت اینترنتی گاهی ممکن است طاقت فرسا واقع شود و از تحمل کاربران خارج باشد. در ادامه مطلب قدم به قدم افتتاح حساب و عضویت در بانک رسالت را برای شما توضیح می‌دهیم:

مراحل افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی

از آنجایی که افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، باید از طریق تلفن هوشمند و رایانه‌های شخصی جهت انجام این فرآیند استفاده کنید؛ ولی در یکی از مراحل انجام ثبت نام در این سایت، لازم است تا از خود یک ویدئوی سلفی بگیرید و قاعدتا به یک تلفن هوشمند نیازمند می‌شوید.

البته امروزه دیگر وجود گوشی‌های هوشمند برای عموم افراد امری عادی و ضروری تلقی می‌شود. مراحل افتتاح حساب اینترنتی در بانک رسالت بدین صورت انجام می‌شود:

با اتصال تلفن همراه یا کامپیوتر خود به اینترنت، وارد سامانه بانک رسالت با آدرس اینترنتی rqbank.ir شده و گزینه عضویت و افتتاح حساب را انتخاب می‌کنید.

در این صفحه کانون همیاری اجتماعی را انتخاب کرده گزینه تقاضای عضویت و افتتاح حساب را انتخاب کرده و بر اساس نوع سیستم عامل تلفن هوشمند خود اعم از آندروید و آی او اس اقدام به دانلود نرم افزار ام رسالت می‌کنید و با در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی خود در یک کانون همیاری اجتماعی عضو شوید.

نکته: البته قبل از ادامه مراحل ثبت نام لازم است تا با کانون همیاری اجتماعی آشنا شوید. کانون همیاری اجتماعی عبارت است از تشکیلاتی که توسط تعدادی از افراد که با یکدیگر به دلایل مختلفی در ارتباط هستند. این تشکیلات توسط افراد به صورت داوطلبانه ایجاد می‌شود و انجام امور و حل مسائل و مشکلات افراد، با همیاری اجتماعی اعضا و همکاری با یکدیگر انجام می‌گیرد.

در این مرحله لازم است تا کد و نام کانون همیاری اجتماعی که در آن ثبت نام کرده‌اید را وارد کنید و در صورتی که عضو هیچ کانون اجتماعی نباشید، باید از طریق نقشه نزدیکترین کانون اجتماعی به محل زندگی خود را انتخاب می‌کنید.

البته ممکن است گاهی با مشکلاتی از قبیل عدم امکان انتخاب کانون اجتماعی روبرو شوید و در این صورت با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا جهت رفع مشکلات اقدامات لازم انجام گیرد. همچنین جهت دریافت راهنمایی و مشاوره می‌توانید با واحد فنی ارتباط برقرار کنید.

برای این کار کافی است تا آدرس محل زندگی خود را از روی نقشه جستجو کرده و فراموش نکنید که آدرس مذکور را به صورت دقیق وارد کنید تا در زمان صدور کارت بانکی با مشکلی مواجه نشوید. ضمنا وارد کردن آدرس محل سکونت الزامی می‌باشد.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانک رسالت

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانک رسالت

برای شروع مدارک زیر الزامی است:

  • سیم کارت فعال به نام خودتان
  • کارت ملی( در صورت نداشتن کارت ملی پیرینت کدرهگیری )
  • کاغذ سفید بدون خط همراه خودکار ابی یا مشکی

مرحله اول

پذیرفتن قوانین و مقرارت بانکداری مجازی رسالت

مرحله دوم

وارد کردن شماره همراه و سپس رمز یکباز مصرف ارسالی شده

مرحله سوم

اسکن کردن کارت ملی و برگه کدرهگیری دار

بعد از ورود به سامانه افتتاح حساب بانک رسالت باید مدارک و اطلاعات درخواستی به صورت کامل بارگذاری شود. این اطلاعات عبارتند از:

  • عکس پشت و رو از کارت ملی
  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • سریال مندرج روی کارت ملی
  • اطلاعات فردی و شخصی اعم از وضعیت تاهل و مذهب
  • وضعیت شغلی
  • کانون همیار اجتماعی
  • کد پستی
  • آدرس محل سکونت (استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، بلوک، طبقه و واحد)
  • آدرس محل کار
  • امضای فرد متقاضی بر روی کاغذ و بارگذاری تصویر آن
  • بارگذاری فیلم سلفی مطابق شرایط درخواستی
  • فیش پرداختی هزینه صدور کارت بانک رسالت

پس از پر کردن فرم درخواستی و ارسال مدارک مورد نیاز، از طرف سامانه افتتاح حساب اینترنتی بانک رسالت، یک پیامک با اطلاعات زیر ارسال می‌شود:

  • نام کارشناس تحویل‌دهنده
  • تاریخ مراجعه کارشناس تحویل‌دهنده.
  • آدرس محل سکونت شما

سپس با دریافت پیامک مذکور، باید به این موضوع پی برده باشید که روند افتتاح حساب بانک رسالت با موفقیت به پایان رسیده است و در این پیامک یک کد حاوی کد رهگیری جهت رصد وضعیت ارسال کارت وجود دارد.

در ادامه لازم است تا چندین نکته را اضافه کنیم:

  • در صورتی که کارت ملی جدید ندارید، از رسید ثبت نام کد ملی، باید یک تصویر ارسال کنید.
  • دسترسی مرورگر و نرم افزار بانک رسالت به دوربین جهت ارسال تصاویر الزامی است.
  • در زمان صدور کارت در محل سکونت خود حاضر شوید تا در احراز هویت شما خللی ایجاد نشود و کارت بانکی را تحویل بگیرید.
  • بارگذاری ویدئو سلفی و تصویر امضا حین انجام فرآیند افتتاح حساب صورت گرفته و امکان بارگذاری از گالری تلفن همراه وجود ندارد.
  • در ویدئو سلفی باید از روی متن نمایش داده شده بخوانید.
  • حجم تصاویر نباید از 4 مگابایت بیشتر شود.
  • نرم افزار بانک رسالت را می‌توانید از طریق سامانه افتتاح حساب بانک رسالت، بازار و گوگل پلی دریافت کنید.
  • تاریخ پیشنهادی مراجعه همیار را به گونه‌ای تعیین کنید که حتما در آن تاریخ در محل سکونت حضور داشته باشید.

تغییر اطلاعات حساب بانک رسالت

اگر تمامی مراحل افتتاح حساب بانک رسالت را طی نموده و کارت بانکی خود را از سوی کارشناسان بانک رسالت، پس از احراز هویت دریافت کرده‌اید، شاید بخواهید که اطلاعات و مشخصات فردی خود را تغییر داده و اصلاح کنید.

نحوه تغییر این اطلاعات به شرح زیر است:

تغییر اطلاعات فردی

اگر حین وارد کردن اطلاعات فردی دچار اشتباه شده و اطلاعات را به درستی وارد نکرده‌اید؛ نگران نباشید! با ورود به پنل کاربری و انتخاب گزینه اطلاعات فردی می‌توانید در این بخش شما می‌توانید اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن همراه، آدرس محل سکونت، محل کار و اطلاعات فردی خود اعم شماره شناسنامه و تاریخ تولد را تغییر دهید.

تغییر آدرس محل سکونت و محل کار

اگر به هر نحوی محل زندگی و کار خود را تغییر دادید می‌توانید پس از وارد کردن آدرس جدید، آدرس قبلی را حذف کنید. جهت حذف آدرس قدیمی، ابتدا فیلد بدون تغییر را دنبال کرده و گزینه حذف تغییر را انتخاب کنید.

تغییر شماره تلفن همراه

برای تغییر شماره تلفن همراه خود، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد؛ ولی رایج‌ترین دلیل تغییر شماره تلفن همراه، ثبت شماره تلفن اشتباه حین فرآیند ثبت نام و افتتاح حساب است. در این صورت پیامک تایید برای شما ارسال نخواهد شد و برای تغییر شماره تلفن، ابتدا با انتخاب گزینه تمامی قوانین را می‌پذیرم، وارد پنل کاربری می‌شوید.

سپس شماره تلفن همراه خود را به صورت صحیح وارد کنید و این نکته را هم مدنظر قرار دهید که شماره تلفن همراه باید بنام فرد صاحب حساب باشد؛ در غیر این صورت حتی اگر شماره تلفن صحیح باشد، پیامکی ارسال نخواهد شد.

فراموشی رمز عبور ورود به سامانه بانک رسالت

اگر پس از ثبت نام در سامانه افتتاح حساب بانک رسالت، رمز عبور خود را فراموش کردید؛ باید جهت بازیابی رمز عبور ورود به حساب مراحل زیر طی نمایید:

  • وارد نرم افزار بانک قرض‌الحسنه رسالت یا سامانه افتتاح حساب بانک شده و گزینه ورود را انتخاب کنید.
  • گزینه بازیابی رمز عبور را انتخاب کنید.
  • شماره تلفن همراه خود که در فرآیند ثبت نام وارد کرده‌اید را وارد نموده و تا زمان ارسال رمز عبور به صورت پیامکی اندکی صبر کنید.

مزایای افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی

افتتاح حساب در بانک رسالت از مزایای فراوانی برای متقاضیان برخوردار است. همانگونه که در مراحل افتتاح حساب ملاحظه نمودید افتتاح حساب در این سامانه برای هر فردی بدون نیاز به تخصص امکان‌پذیر بوده و به بیانی دیگر این امر اصلا چالش برانگیز نبوده و آسان است. در ادامه مهمترین مزایای افتتاح حساب در این بانک را برایتان آورده‌ایم:

افتتاح حساب بانک رسالت برای افراد زیر سن قانونی

به دلایل قانونی، افراد زیر سن قانونی به تنهایی اجازه افتتاح حساب اینترنتی در بانک رسالت را ندارند و باید یک نفر سرپرست یا نماینده قانونی این افراد باشد. بدین ترتیب حین انجام فرآیند افتتاح حساب اینترنتی، باید در قسمت اطلاعات نماینده، مدارک و اطلاعات درخواستی سرپرست یا نماینده قانونی وارد و بارگذاری شود.

به همین راحتی افتتاح حساب برای افراد زیر سن قانونی (زیر 18 سال) به صورت غیرحضوری نیز ممکن شده است و نیازی به حضور در شعب بانکی نیست.

افتتاح حساب بانک رسالت به صورت اینترنتی برای اتباع غیر ایرانی

امکان افتتاح حساب برای اتباع غیر ایرانی یا خارجی در بانک رسالت وجود دارد و به هین صورت شرایط افتتاح حساب به صورت غیرحضوری نیز فراهم شده است. منتهی به دلیل شرایط خاصی که این افراد برای افتتاح حساب، نه تنها در بانک رسالت بلکه در تمامی بانک‌های ایران و جهت انجام امور اقتصادی در ایران دارند، باید کد اقتصادی داشته باشند.

پس از فراهم کردن تمامی شرایط، همانند افراد ایرانی که روند افتتاح حساب را به شرح کامل آورده‌ایم، اقدام به افتتاح حساب کرده، با این تفاوت که برای عضویت در کانون همیاری اجتماعی، باید گزینه اتباع خارجی را انتخاب کنند.

دریافت وام از بانک رسالت

دریافت وام از بانک رسالت

شاید بتوان مهمترین و بهترین مزیتی که بانک رسالت برای مشتریان خود به صورت غیرحضوری فراهم کرده است را امکان دریافت وام رسالت دانست. جهت دریافت وام از بانک رسالت به صورت غیرحضوری باید مراحل زیر را به نوبت طی کنید:

  1. افتتاح حساب بانک رسالت: شما ابتدا برای دریافت وام باید یک حساب قرض‌الحسنه در بانک رسالت افتتاح کنید که نحوه آن را به طور کامل در ابتدا برایتان آورده‌ایم.
  2. دریافت نتیجه اعتبارسنجی سامانه مرآت: سامانه مرآت، ارائه دهنده خدمات اعتبارسنجی بانکی است که می‌توانید از طریق نرم افزار آی‌کاپ اقدام به اسکن موارد درخواستی و بارگذاری آن‌ها جهت تشکیل پرونده و ثبت درخواست کنید تا نمره اعتباری شما مشخص شود.
  3. ثبت درخواست تسهیلات: در صورتی که مراحل اعتبارسنجی شما با موفقیت پشت سر گذاشته شود، می‌توانید با ورود به نرم افزار بانک رسالت، اقدام به ثبت درخواست تسهیلات مدنظر خود کنید.

پس از آنکه تمامی مراحل مذکور را طی نمودید، می‌توانید جهت دریافت وام اقدامات لازم را انجام دهید.

جمع‌بندی

افرادی که قصد دریافت وام و افتتاح حساب بانک رسالت به صورت غیرحضوری دارند، می‌توانند با استفاده از مطالب این صفحه، مرحله به مرحله اقدامات لازم را انجام دهند.

به طور کلی برای افتتاح حساب بانک رسالت و استفاده از خدمات اینترنتی آن، می‌توان از طریق نرم افزار آندروید و آی او اس برای گوشی‌های هوشمند یا پیشخوان مجازی از طریق مرورگرهای مختلف اقدام نمود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *